FORÅRSUDSTILLING 2024: ÅBENT/ÖPPET 23. MARTS - 7. APRIL samt 13-14. april, 10:30 - 17:00, HÄRNESTADSVÂGEN 127, VED PULKEN! tlf: +45 31 69 47 26. (EVT. ÆNDRINGER ANNONCERES HER)

20. marts 2017

ÅBNINGSDAG

Ung Pibesvane i Pulken

I dag en hel del traner. Uden at have talt dem, vil jeg hævde, at her er nok. Helt gråt på Matningsfältet. Det ligner noget i retningen af 2000, hvilket skal tages som "et kvalificeret slag på tasken". Krikænderne er taget til i antal gennem de seneste dage. Knarænder, rørhøge og regnspover er også kommet og hver nat spiller bekkasinerne. Denne tid er også præget af blisgæssenes gennemtræk. Flokke passerer, nogle raster - op til omkring 170 har græsset i Pulken, sammen med nogle få bramgæs. Stor tornskade ser jeg næsten hver dag. Særlig morgenerne er fine, det klare lys får afstandene til at synes korte, og ænder og svaner træder tydeligt frem i den oversvømmede eng.

Jeg har åbnet min udstilling i dag, og i løbet af eftermiddagen blev jeg færdig med det meste. Det har været nogle lange arbejdsdage henover weekenden og jeg kan godt mærke i ryggen, at jeg har skåret passe partout. Nu sidder jeg tilbage med den altid lidt surrealistiske følelse det er, at omdanne sit hus til et galleri. Er det bare noget jeg leger, eller vil nogen rent faktisk finde vej herind? Jeg burde egentlig tage nogle billeder af ophængningen.

Endelig har jeg også haft lejlighed til at fordøje lidt indtryk, pibesvanen ovenfor er inspireret af en fugl som lå herude for et par morgener siden.